REFLEKSI ILMIAH

Salam ukhwah buat semua yang melayari laman ini..
Setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan kehadrat Allah s.w.t kerana dengan izin-Nya maka terbinalah laman ini. Tidak lupa juga buat penyelia saya Dr. Siti Fatimah Mohd Yassin dan Dr. Saemah Rahman yang banyak memberi tunjuk ajar dan dorongan untuk menyiapkan tugasan latihan ilmiah saya. Laman Refleksi ini adalah menceritakan tentang segala gerak kerja dan pengalaman saya dalam menyiapkan tugasan latihan ilmiah; PENGINTEGRASIAN SUMBER MAKLUMAT DARI LAMAN WEB UNTUK PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN ZAKAT HARTA (http://nhzakatharta.blogspot.com/). Semoga ia dapat manambahkan maklumat serta memberi manfaat kepada kita semua..

wassalam...

Saturday, November 15, 2008

LAMAN P&P ZAKAT HARTA

Dalam proses membangunkan laman zakat harta ini, perkara penting yang perlu dilakukan adalah merangka konsep atau membina lakaran awal tentang maklumat-maklumat yang hendak dimuatkan dalam laman ini. Maklumat-maklumat yang dimuatkan dalam laman ini adalah berpandukan kepada Peta Konsep yang telah dibuat pada awalnya. Setiap maklumat yang dimuatkan dalam isi kandungan laman zakat harta ini adalah diambil dari pelbagai sumber rujukan iaitu :
  • Al-quran dan Tafsir
  • Buku teks Pendidikan Islam tingkatan 3
  • Pengurusan Zakat, Mahmood Zuhdi Abd Majid.2003
  • Buku rujukan PMR Pendidikan Islam ( Sasbadi sdn.bhd)
  • Laman-laman web yang berkaitan dengannya yang menepati "Standart Pemikiran"

Alhamdulillah..akhirnya saya dapat menyiapkan blog ini, namun masih lagi perlu dilakukan proses penambahbaikan dari semasa ke semasa. Apa yang diharapkan laman ini dapat dijadikan sebagai salah satu sumber rujukan dalam proses pengajaran dan pembelajaran disamping dapat memberi manfaat dan menambahkan ilmu pengetahan kepada semua.

0 comments:

NH_Refleksi © 2008 Template by:
SkinCorner